امروزه در جهان بزرگ و مملو از انواع مدیاها و روش های اطلاع رسانی و بازاریابی در تمام حوزه های صنعتی، فرهنگی هنری و گردشگری، کاتالوگ یکی از پر طرفدارترین و در دسترس ترین روش هاست البته ناگفته نماند که ابزارهای تولید و درج محتوا در گذر زمان با پیشرفت تکنولوژی و سرعت انتقال اطلاعات همواره دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است چراکه امروزه علاوه بر کاتالوگ کاغذی، کاتالوگ های دیجیتال نیز تحت عنوان مالتی مدیا در حال تولید و گسترش هستند.با این حال تاکنون هیچ کدام از روش های نوین موفق به پیشی گرفتن از کاتالوگ های کاغذی و مجلد نشده اند.

کاتالوگ باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره کرده و در آینده در مورد آنها مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

۱ – ابعاد و اندازه کاتالوگ

ابعاد یک کاتالوگ مناسب باید به نسبت نوع محصول مورد بحث از استاندارد درستی برخوردار باشد. یک کاتالوگ میتواند از ابعاد ۲۰*۲۰ سانتیمتر و یا در برخی موارد حتی کوچکتر تا ابعاد A3 (29*42)  سانتیمتر متغیر باشد.

۲ – طراحی خوب و در خور محصول

در طراحی کاتالوگ علاوه بر نحوه چینش و استفاده از اطلاعات مناسب، باید به ترکیب رنگها توجه خاصی نشان داد چراکه نوع گرافیک کاتالوگ ارتباط مستقیمی با اثرگذاری بر روی مشتری خواهد داشت.

۳ – ارایه اطلاعات محصولات در کوتاهترین و کمترین متنها با سعی در اثر گذاری بالا.

۴ – انتخاب صحافی مناسب با توجه به تعداد صفحات کاتالوگ جهت بالابردن طول عمر محصول.

Leave A Comment